

Bize Ulaşmak İçin :
Poliklinik Tel : 0 364 361 28 40
Hizmetlerimiz :
*Radyoloji Hizmetleri
*Laboratuvar Hizmetleri
*Elektrokardiyografi
*Pansuman
*Enjeksiyon
Yataklı Sağlık Tesislerinde Acil Servis Hizmetlerinin Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ gereğince Hastanemizde Triyaj Uygulaması Zorunlu Değildir.
Acil müşahede odalarının kontrolü: Müşahede odalarındaki yataklar sık aralıklarla kontrol edilir. Hasta bulunan yataklardan kirli olan varsa hemen değiştirilmesi için temizlik personeli uyarılır. Hasta olmayan yataklar kontrol edilerek hazır durumda olmaları sağlanır. Yatak çarşafları her hasta çıkışından sonra değiştirilir. Mahremiyet için hazırlanan perde / paravanlar kontrol edilerek hazır bulundurulurlar.
Hasta Kabul ve Kayıt İşlemleri: Acil Servise başvuran veya ambulans ve sevkle getirilen tüm acil vakaları sağlık güvencesi ve ödeme gücü olup olmadığına bakılmaksızın kabul edilir. Acil Servis’e müracaat eden hastalar Acil Servis Personeli tarafından karşılanır. İhtiyacı olanlar sedye ya da tekerlekli sandalye ile , yürüyebilenler ise yürüyerek Acil Servis’ e alınır. Hasta tanı ve tedavisi Doktor tarafından “Hastane Bilgi Yönetim Sistemine (HBYS)” kayıt edilir. Acil Servis’e başvuran hastanın tıbbi müdahalesi başlatılır. Acil müdahale gerektiren hasta kayıtları, varsa yakını, yoksa acil servis sekreteri tarafından yapılır. Durumu acil olmayan, ayaktan normal vakalar kaydını kendisi yaptırır veya yakını tarafından yaptırılır. Sosyal güvencesi olmayan hastaların kayıtları Sosyal Güvencesi olmayan hastaların Tedavisine Yönelik Talimat doğrultusunda yapılır. Adli olarak gelen kişinin kaydı Resmi yazıyla hastaneye gelen adli vakaların kayıt işlemleri yanındaki polis veya jandarma tarafından yapılır. Ambulans veya kendi imkânlarıyla ulaşan hastaların adli kaydı doktor kararıyla hastane güvenlik personeli tarafından yapılır. Hastane güvenlik personeli olay yerine göre polis veya jandarmaya bilgi verir. Hastaneye girişi yapılan hastanın adli deftere kaydı yapılır. Genel sağlık sigortası mensuplarından internet üzerinden provizyon istenir. Provizyon alınabiliyorsa kayıt yapılır. Provizyon alınamıyorsa durumun açıklığa kavuşması için kişi kurumuna yönlendirilir Hasta yurt dışı yabancı şubede çalışan sigortalı ise SSK il müdürlüğünden verilen sosyal güvenlik sözleşmesine göre sağlık yardım belgesinin olup olmadığı ve tarihinin geçerliliği kontrol edilir. Sosyal güvenlik sözleşmesine göre sağlık yardım belgesinin fotokopisi alınır ve günün sonunda faturalama servisine teslim edilir. Ücretli muayene talebinde bulunanları ise vezneye yönlendirilir. Eğer tespit edilen uygunsuzluklar var ise, hasta ve/veya hasta sahibine anlaşılabilir bir dille saygı kuralları çerçevesinde eksikleri ve uygunsuzlukları anlatarak, tamamlaması istenir. Adli vaka ise, hastane güvenlik personeli çağırılır. Doktorun yazmış olduğu tutanağın üst nüshası kolluk kuvvetine, diğer nüshaları sağlık kuruluşunda adli evrak dosyasına koyulur.
Hasta Müşahede Süreci: Acil Serviste muayene edilen hasta eğer müşahede altına alınacaksa görevli acil hekimi tarafından hasta adına hasta müşahede orderi düzenlenir (imzalanır ,kaşelenir) ve sağlık personeline verilir. Sağlık personeli hastayı erkekse erkek müşahedeye bayansa bayan müşahedeye alır ve damar yolunu açıp istenen tetkikler için gerekli kanları alır. Kan tüpleri pnomotik sistem ile laboratuvara gönderilir.
Hekim tarafından hazırlanan orderi sağlık personeli tarafından hastaya uygular, tedavisini uygulayan bölümü imzalar ve kaşeler. Eğer hastaya konsültasyon hekimi gelirse bu formun arka tarafındaki konsültasyon hekim yerini imzalar ve kaşeler. Daha sonra da hastanın durumuna göre hastanın tedavisini yapan sağlık personeli tarafında yatağının başına tamamlayıcı figürü yapıştırılır. Uygun olan hasta kimlik tanımlayıcısı takılır.
Acil servis röntgenimiz bulunmaktadır. Servisimizde; normal wc (bay ,bayan) Engelli Wc bulunmaktadır. Erişkin müşahede odasında 6 yatak olmak üzere toplam 6 müşahede ve gözlem yatağı mevcuttur.
Sevk İşlemleri:
Acil serviste muayene edilen hastaların her türlü sağlık sorunu öncelikle hastanemiz bünyesinde çözülür. Muayenesi yapılan hastalardan Uzman Hekim değerlendirmesi gereken hastalar için acil hekimi ilgili branş uzmanına bilgi vererek konsülte edilmesi sağlanır. Yeterli şartların sağlanamadığı ve ileri tetkik ve tedavi için başka bir sağlık tesisine sevk gerektiren hâllerde hastanın sevk edileceği sağlık tesisinin belirlenmesi için 112 KKM’ ye bilgi verilir.112 KKM’ ye hastanın durumunu bildiren epikriz formu fakslanır. Hastanın nakil olacağı kurumdaki hekimle 112 aracığıyla görüşülerek hasta hakkındaki bilgilendirmeler yapılır. Hasta yer ayarlaması hekim tarafından yapılmış olsa dahi 112 KKM’ ne haber verilerek sevkin yapılacağı merkez teyit edilir.112 KKM hastanın gideceği merkezi bildirdikten sonra hasta sevki gerçekleştirilir. Sevki yapılan hasta, hastanın tedavisinin gerçekleştirileceği bir sağlık tesisine kabulü sağlanana kadar hastanemizin sorumluluğundadır. Hastanın sevk edildiği sağlık tesisi, hastanın kabulü için gerekli tedbirleri almak ve bekletmeksizin hastayı kabul edip tedavisini başlatmak ile yükümlüdür.